Nu händer det grejjer!!!

Äntligen händer det lite här hemma! Snickaren har satt upp nya väggen i sovrummet. Badrummet har börjat rensas ut och väggen därinne börjat brytas ner.
Idag ska vi in och beställa tvättho/bänkskivan i mörk betong (helgjuten bänk & ho), köpa väv till sovrummet och köpa hem kakel till badrummet.
 Elektrikern har varit här och stängt av strömmen i badrummet, rörisen kommer i början på nästa vecka och stänger av vattnet (så nu får stackars nygravida jag springa ner i källaren och kissa 100 ggr/dag), plattsättaren har varit här och kollat och gett prisuppgift.
 Garderober till sovrummet är inköpta och möblemanget till badrummet: ett högskåp och "tvättställskommod" (två 30 skåp och ett 60).
 Nu börjar det hända lite!!! Jippie!!!
 
Dörrkarmen kommer upp:
(Peter heter vår snickare, en bra kille som alltid ställer upp när vi renoverar)
D?rrkarmen kommer p? plats..

Gamla badrumstapeten *ryyyys*
Gamla tapeten

Kaklet ovanför tvättstället borttaget:
Demoleringsdax

Sidorna på badkaret borta:
T?mning av badrummet

Nya väggen i sovrummet. Nu ska riummet tapetseras med väv. Målas gräddvitt
och få en fondvägg:
V?ggen i sovrummet f?rdig

Dörren mellan hall & sovrummet:
V?gg + d?rr mellan sovrum & hall

Början på nya väggen:
Ny v?gg i sovrummet'

Här sågas det reglar:
Renovering

Kommentarer
Postat av: LinBlå

"Ny gravida jag"????

GRATTIS!!!!! :oD

Postat av: Ebba

Ååå, såavis jag är! Vill också renovera ju!! Är ju så kul när man ser hur det nya väser fram liksom.... Fast usch vad jobigt med allt damm och skit som blir, jag är nog inte alls avis om jag tänker efter.. ;-) Kram

2007-03-18 @ 19:15:19
URL: http://www.en3barnsmammasdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback