Tipsar babybok!

Detta är en babybok som jag gjorde till dotterns kusin Clara. Jag visste att det var en flicka när jag gjorde boken.
 Jag gjorde en spalt på sidan av varje blad där man fritt kan skriva om just det den sidan handlar om. Man vill ju ha berättelser också! Inte bara bilder!

                              


Här kommer bilder från den allra första babyboken jag gjorde. Den fick min dotters kusin Alice när hon föddes. Jag visste inte att det var en flicka när jag gjorde den, så de rosa dekorationerna sattes dit i lite småpanik när Alice var född... :) Var inte heller särskilt van scrappare när jag gjorde denna, utan detta är verkligen nybörjarestile...
 Nåja, så här blev den:
                                 

Kommentarer
Postat av: ~ Anna ~

Hej!!'
Kikar in från ankomst februari och kikar på dina otroligt fina babyböcker!! Blir verkligen sugen på att göra en egen nu när jag kommer att vara hemma. En liten fråga bara, själva boken har du köpt färdig va? Vad är det för typ av bok?
Dom var helt underbart fina och MYCKET roligare med en hemmagjord än en köpt!
~Kram Anna ~

Postat av: Linda (Tindragull)

Boken är album med vanliga vita sidor. (30*30cm) Man kan även köpa album med plastmappar att sätta sina sidor i. Det funderar jag på att göra till babyboken jag ska göra nu. Då kan man göra så många sidor man själv känner för...

2007-08-28 @ 11:42:59
Postat av: Gisela (Manda 0402 från aff)

Kikar in från ankomst feb 08 och kollar dina album/babybok. Dem är super fina. Helt fantastiska. MYCKET finare och roligare än färdig köpta!!!!!
Kram.... Manda 0402/ Gisela

2007-08-29 @ 07:44:26
Postat av: Snart mamma till 2

Åhh vilket fint album. Måste bara fråga vart du köper ditt material och vart du får alla idéerna från?

2007-08-29 @ 20:34:18
URL: http://mammalenas.blogg.se
Postat av: Linda (Tindragull)

Gisela:
Tck! Och egentligen är de inte så hemskt svåra att göra! :)
Snart mamma till 2: Köper mycket på nätet och på tradera. Vi har även en scrap-butik här i hålan där jag bor. Annars finns det även i en del bokhandlar. Idéerna... ja den första jag gjorde fick jag kika lite i en köpt och ändra om lite som jag ville ha det...sedan gick det av bara farten!

2007-09-03 @ 12:27:21
Postat av: Nathy DeMecho - Mamma till William ♥

Hittade detta inlägg när jag sökte efter inspiration till att scrappa ihop en babybok. Tänkte jag skulle göra en åt min son då jag inte hittar några babyböcker som faller mig i smaken.

2011-02-11 @ 21:57:38
URL: http://nathydemecho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback