Nytt år och färg på magen!

Det nya året är här och det känns bra! Detta är året då bebis kommer titta ut!!! :)
Idag har jag dessutom varit gravid i 250 dagar!
 

 Idag var vi på tillväxt-UL och BM kontroll.

Idag låg lillen helt rätt för att kunna mäta bra!
Skallbredd: 83,4 mm
Bukdiameter: 92,6 mm
Lårbenslängd: 64,5 mm
2059 g beräknades han väga idag och förväntad vikt var 2467. Alltså är han 16,5% för liten...  Hade jag nästan räknat med för dottern var en liiiten skrutt hon också!

Så bm tyckte att ett till tillväxt-UL bör göras i v. 37. Om han fortsätter växa så att han håller sig på runt -16% så är allt ok, men om han blir mindre (procentmässigt), så är det nåt de måste tänka på om jag skulle gå över tiden. Det vill de helst inte att man gör om bebis inte växer bra, utan då sätts man igång runt bf dagen.

Han verkade i alla fall må bra därinne! Hjärtat slog på med 152 slag/minut (han var vaken för en gångs skull) och han sprattlade på bra därinne!

Mina siffror var också bra!

Vikt 87 (+7 sedan inskrivning)
Hb: 107 (inte så bra, men stabilt i alla fall)
P-glukos: 6,7
Blodtryck: 110/60
Fosterljud: 152 slag/minut.



På vägen hem köpte jag & sambon fingerfärg! Dottern blev överlycklig när vi kom hem och sa att hon skulle få måla min mage!
 Hon målade så fint så och pappa hjälpte till att skriva lite också! Kunde inte låta bli att måla lite på hennes "bebismage" också! (hon är också gravid och ska ha bebis samtidigt som jag ;) )

Tindra superkoncentrerad på att måla lillebror:
image64

Två "bebismagar":
image67

Slänger in en magbild från julafton också (34+0):
image66

Kommentarer
Postat av: Lena (Ankomst 2008/02) (Snart 2 mirakel:))

Vad fint hon ritar lillan=) Vart har Ni köpt färgen?? Skulle också vilja göra sånt på magen... Rasmus skulle fullkomligen ÄLSKA det! Det är ju inte varje dag som man får måla på Mamma=)

KRAM Lena.

2008-01-02 @ 22:04:29
URL: http://nogg.se/lyckan
Postat av: Linda (Tindragull)

Färgen köpte vi på BR.
Det är fingerfärg. Kanon för den är giftfri, så det är ok att måla på kroppen med den!
Var inte så dyr heller. 80:- för 6 burkar med färg. Och de räcker lääänge!

2008-01-03 @ 12:45:36
Postat av: Maria

Wow va mysigt det såg ut!! En liten Picasso i farten tror jag minsann hihi. Jättehärligt o se, tack för titten:D!

Kramisar

2008-01-03 @ 14:58:03
Postat av: Lena (Ankomst 2008/02) (Snart 2 mirakel:))

Lilla sötnosen! Vad duktig hon är... Bebis blev ju jättefin ju=)

Och tack för tipset! Skall nog ta mig en tur till BR...

KRAM.

2008-01-04 @ 12:23:58
URL: http://nogg.se/lyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0