Byggt skötbord och genomlevt helvetesnatt...

Idag byggde vi äntligen ihop skötbordet! Tills vidare står det i badrummet, men det ska stå i lillemans rum sen! Blir för trångt i badrummet känns det som! Man får knappt plats på toaletten ju! :D
Och om ni undrar varför skötbädden är på tvären, så är det för att både jag och sambon är vana att byta blöja på tvären... :)
image91


I natt hade jag värsta värkarna! 6-7 stycken som var riktigt jobbiga att ta sig igenom. Låg ihoprullad i fosterställning och bara hoppades att jag kunde få dö snart för de gjorde så ont..... Ser inte fram emot värkarbetet kan jag lova, men jag vill ändå att förlossningen ska dra igång snart! *velpotta*
 Dessutom snarkar sambon mer än nånsin (förkyld), så inte blev det mycket sömn i natt inte! :(

Druckit hallonbladsthe i ett par dagar nu och det sätter igång mycket sammandragningar! Livmodern jobbar järnet och jag hoppas att den blir bra tränad för jobbet som väntar...

Idag betalade jag in 720:- för en medela swing bröstpump som jag hittade på tradera! Nypris 1700:- så det känns som ett fynd. Tror den kommer till nytta! Läste att man t.o.m. kan sätta igång en förlossning med hjälp av att pumpa när man vill ha igång det, så det kanske jag provar när jag tröttnat på att vänta! :D

12 dagar kvar till mitt bf nu, 19 dagar kvar enligt UL, men det tror jag ju inte på... Jag är redo NU så bebis får titta ut när han vill! Trött på att vara stor och tung och längtar verkligen efter lillebror nu! Det gör dottern också kan jag lova! Igår lekte hon "bebis-i-pappas-mage"... Sötungen...
image92
Det klär honom nästan att vara gravid! :)

Igår var vi i stan en sväng och köpte en nyfödd-pojke-docka. Den ska Tindra få när jag ligger på bb. Hon har ju också bebis i magen, så det är väl bäst att den kommer samtidigt som min! ;) Jättefin är den. Har bandage över naveln och allt! :)

Nä, om man skulle gå och mysa lite med sambo och dotter i soffan kanske... Till nästa gång:

Pöss & kram!

Kommentarer
Postat av: Therese

hi hi - vilken rolig bild på bebismage! :p

Stort lycka till med lillebror!

2008-01-24 @ 18:41:32
URL: http://www.rowas.blogg.se
Postat av: Ebba

Frågar här med, nu borde det väl ändå vara dags för bebis att titta ut? Fint skötbord också!! har ni byggt det själva? Impad!! Hoppas att, om lillebror inte tittat ut än, att han mycket snart gör det! *Kram*

2008-02-07 @ 17:06:08
URL: http://www.ebba.anknet.se
Postat av: Everlonn

Hej!

Lycka till med förlossningen! Kul att "se" vilka som är bakom namnen man är van att se på forumet;)
Mattis är ett jättefint namn! Så heter min lillebror:)
Bra skötbord ni valt, vi är jättenöjda med vårt fast vi har vårt i vardagsrummet! Litet hus;)Tips om att skruva upp små krokar i bakväggen till att hänga små korgar eller påsar till diverse...
Kika gärna in på min blogg och ge lite ris eller ros som snart-ny-bäbis-i-familjen-mamma;D

Lycka till! Vi syns på forumet!

2008-02-07 @ 17:37:21
URL: http://everlonn.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0