Byggt och bäddat spjälsängen!

Idag tog vi tag i nästa projekt! Spjälsängen! Vi byggde ihop den och jag bäddade den med de nya nytvättade sängkläderna. Så fint! :)
 Vi valde att inte ha ena långsidan på, då sängen ska stå tätt intill min och jag vill at vi nästan ska sova som om vi var i samma säng.

Så nu står den ihopbyggd och bäddad i vardagsrummet! Inte lönt att sätta in den i vårt sovrum än, då vi får hem vår sängram och ska bygga ihop den & få den på plats på onsdag!

image87

Lillbebis fattar fortfaranmde inte att det är trångt i magen... Han röjer runt järnet tidvis i magen och det gör riktigt ont! Busungen! :)
 Var hos sjukgymnasten idag och fick låna hem en TENS-apparat. Den ska jag använda när fogarna gör för ont och jag ska använda den som smärtlindring när förlossningen sätter igång.


Så här långt har jag gått enligt familjeliv:
Uträkning utgår från dagens datum: Mån 14 jan 2008.
Din graviditet startade Mån 30 apr 2007.
Din menscykel är ca 29 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 15 maj 2007 (ägglossningen).
Du har gått 259 fulla dagar av 281 (92%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar(v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Du har 22 dagar kvar till förlossning.

Dock om man räknar efter, så är det 19 dagar kvar i kalendern till den 2: februari... ;)

Kommentarer
Postat av: Lena (Snart 2 mirakel:))

Men så fint det blir... Blir alldeles till mig! Brukar alltid gå in till Millans rum och titta lite på spjälisen och drömma mig bort lite=)

Snart är våra små underverk verkligen här. Våra alldeles egna små knyten=) *Toklängtar*

Kramen.

2008-01-14 @ 20:38:29
URL: http://nogg.se/lyckan
Postat av: Linda (Tindragull)

Ja, det är helt galet! Snart kommer våra små bebisar ligga där i sina söta sängar och tryna! Man blir ju helt sjuk av längtan! :)

2008-01-14 @ 22:23:31
Postat av: Lena (Snart 2 mirakel:))

Hi hi hi, kan knappt bärja mig=)

2008-01-14 @ 22:43:46
URL: http://nogg.se/lyckan
Postat av: Angeliqua

Sådär står Tuvas säng nästan åxå (har inte tagit bort långsidan...men har fällt ner sidan, så hon kan förflytta sig utan problem). Den lösningen är suverän...har aldrig behövt stiga upp för att amma på natten, förflyttningen fixar vi i sömnen (fast hon brukar oftast bli kvar brevid mig...det är ju så gosigt att sova med bebisar *mys*

Snart är det din tur att gosa bebis, min bebis fyller ju 1 år på fredag *suck*

Lycka till
*kram*

2008-01-15 @ 13:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0