Kände rörelser!

Nu i kväll kände jag definitivt bebisen röra sig! Det var precis som om hela den ryckte till därinne, värsta gympasset eller nåt kanske...
 12+1 idag och känt den redan! Otroligt!

Utdrag från familjeliv:
v.13:
När man ligger stilla i sängen kan det vara lättare, känner man ett litet sprattel en bit nedanför naveln och det inte åtföljs av något kurrande ljud är det mycket troligt att det är just fostret som rör sig.
Fostret: Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen. Lungorna är färdiga och fostret börjar röra på bröstkorgen som om det andades, men syret kommer genom blodet. Att fostret tränar att andas i vatten är bra för lungorna, från samma ögonblick barnet kommer ut och navelsträngen klipps av så måste andningen fungera perfekt.



Just nu känns allt ganska omvälvande! Jag kände verkligen min bebis idag!

Kommentarer
Postat av: Lena (Snart 2 mirakel:))

Åh, vilken underbar känsla... Längtar såå tills jag känner mig mer säker på att det verkligen är bebisen som rör sig där inne.
Finns ju inget goare!

2007-07-25 @ 08:13:14
URL: http://www.nogg.se/lyckan
Postat av: Angeliqua

Ville bara passa på att gratta för det lilla fröet...har ju följt er kamp med spänning, skönt att det äntligen blivit er tur!
Vågade inte gratta när det kom upp på forumet eftersom du precis efter jag grattat förra gången fick MF...så jag var lite skrockfull & har väntat in de 12 magiska veckorna (det betyder inte att jag tänkt på dig).
Så jättegrattis än en gång!

2007-07-27 @ 12:20:36
URL: http://krokkopadda.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0