Går in i 10:e veckan idag!

Jösses Amalia vad det går undan ändå...

Du har gått 63 fulla dagar av 281
Du är i vecka 10
Du har gått 9 fulla veckor och 0 fulla dagar (v9+0)
Du är i 2:a kalendermånaden
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
Du är i trimester ett
Du har 218 dagar kvar till förlossning

Har inte så mycket känningar... mest bara ömma bröst & halsbränna...

Jag går redan omkring i mammakläder, men det är mest för att mina vanliga kläder klämmer så förbenat på magen... Det gör ont som sjutton och då går jag hellre i mammakläder som är bekväma! ;) Sen att jag ser ut att vara i 5:e månaden eller nåt, men det struntar jag i!

 Snart är det bara en månad kvar till NUPP. Är nervös som sjutton för det egentligen...

 Bara 9 dagar kvar till inskrivning dock! Det blir trevligt, för jag har en mycket bättre BM denna gång, än jag hade förra gången! :)

Igår gjorde jag förresten ringtestet på magen! (Förlovningsring i ett hårstrå och hålla över magen, cirkla=flicka, pendla=pojke) Ringen CIRKLADE! Så det blir enligt ringen en flicka till! Ska bli kul att se om det blir så! ;)

image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0