Mera badrum! och lite gardiner...

Nu har jag äntligen fått tummen ur och bestämt vad jag ska ha för gardiner i sovrummet!
De vita panelgardinerna jag hade förut ska jag använda ihop med en lite smalare panel i denna dovturkos. Tror det kan bli snyggt! Vill ha in lite färg i rummet, men inte för skrikigt...



Den här färgen på panelgardin har jag beställt från Ellos! :)
image32
Och så vita bakom:
image33


El-Ola var här igår och fixade jordfelsbrytare!
Naturligtvis var det nåt i huset som gjorde att den slog ut hela tiden... Sambon och El-Ola letade efter felet i säkert 1½ timme innan de hittade det! En liten kabel i ett vägguttag som var vikt. Så små saker som kan göra det... ;)
 
 Alla uttag och strömmen till spottarna funkar nu i badrummet. Även lampan ovanför spegeln har kommit upp och funkar!



Golvvärmen:

image34

En dimmer till spottarna och en vanlig brytare till lampan över spegeln. Tycker våra brytare är tokfina!!!
Tack finlandssofia, som öppnade mina ögon för att det faktiskt finns snyggare brytare än de vanliga vita...
image35


Lampan har kommit upp och FUNKAR!!! ;)
image37


Fogat & klart! Fogen i golvet blev lite ljusare än jag räknat med, men det är för att det var nån specialfog
som skulle vara outstanding till badrumsgolv. Blev snyggt ändå tycker jag!

image36

Har bestämt mig för att försöka hitta nåt snyggt att hänga i fönstret. Gärna turkost. Har du nåt tips så bara hojta!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie m malva

OJ va snyggt det blev. Jag brukar hänga inne på Hus&Hem så jag har följt dig lite, men aldrig sagt hej förrut. Men det blev verkligen jättefint, jag vill oxå göra om vårt badrum...

2007-05-07 @ 09:25:29
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: Pethra från AFF

i vårt toafönster jag har två små ljuskoppar i turkost från indiska, de sitter i lite olika höjd, hänger i varsin liten kedja. Mysigt att tända lite ljus även på toan, speciellt när man har gäster.

2007-05-07 @ 12:03:40
Postat av: Thomas

Mycket snyggt badrum. Håller själv på och bygger badrum och fick flera tips nu. Vart har du fått tag på strömbrytaren/dimmern?

2007-05-30 @ 00:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0