Skruvat ihop stommar...

Idag har jag roat mig med att skruva ihop stommar till badrumsmöbleringen (vanliga IKEA köksstommar, 2st 30 cm och ett 60 cm.). Kunde ju inte låta bli att lägga dit bänkskivan/tvätthon i mörk betong för att kolla hur det kommer se ut och jösses vad bra det blev! Packade även upp en av dörrarna till och ställde framför så jag kunde fotografera...
 På vänster sida om denna kombination kommer ett högskåp med likadan dörr. 60cm bred och 210 hög. Där ska handdukar & sånt få rumstrera.
Har hittat snygga handdukar på jotex som jag tänkte beställa. Blir nog turkosa handdukar för hela slanten för jag vill ha enhetligt och enfärgat. Så trött på alla uddahanddukar och reklamhanddukar... :( Tror det blir fint med enfärgade turkosa handdukar! :)

Snyggt va?!
badrumsrenovering

Just nu ser vårt badrum ut som värsta krigszonen. Allt är utslitet utom de gamla rören (ska röris fixa nån gång denna veckan) och elektrikern var här idag och borrade hål i taket där spottarna ska vara. 6 spottar blir det.

Lite "före-bilder" :
(kolla in de BLÅA listerna!!!)
badrumsrenovering

badrumsrenovering

badrumsrenovering

Närbild på gamla tapeten:

badrumsrenovering
*ryyyyyys*


Så här ser det stackars badrymmet ut just nu:

badrumsrenovering
Väggen har flyttats ca 35 cm inåt vårt sovrum för att badrummet skulle bli lite större. De 35 centimetrarna gör hela skillnaden för om vi skulle få in en dusch eller inte... :)


Så, nu vet ni hur långt vi kommit! ;) Uppdateringar kommer när det händer nåt mer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad snygg kommoden blir!!
Kan man sätta in köksstommar/luckor som de är, eller måste de behandlas på nåt vis??
Får man fråga vad tvätthon/skivan kostade & vart ni beställt den?

Läckert!

/Catharina

2007-03-27 @ 08:00:25
URL: http://tjadervagen.blogg.se
Postat av: Anonym

Köksstommarna har lite sämre fuktspärr än badrumsmöbler, så garantin gäller inte. Men de på IKEA trodde att det skulle gå bra att ha köksstommar i badrummet utan problem.
Tvätthon/skivan köpte vi på kvikk och den kostade 4300 ungefär. Väl värt det tycker jag då! :D

2007-04-08 @ 19:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0